? ??????????????Light Shards? ????? ?? ???Rating: 4.8 (6 Ratings)??984 Grabs Today. 4294 Total Grabs. ????
??Preview?? | ??Get the Code?? ?? ?????Music With My Eyes Shut? ????? ?? ???Rating: 4.7 (3 Ratings)??813 Grabs Today. 2518 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ????1? BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS ?

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, October 26, 2010

really miss my old family

skung ni aku rajin la dok komen ngn cousin2 aku kt indon tuh.....dan aku mintk dorng masukkan gmbar2 mama ngn kg kt sna....ye la nk tgok gak keadaan kt sana...ni gmabar2 mama kt san...rasa nk nangis tngok mama.....she so happy.....

mama...

rasanya yang tngah tu kakak mama...
yang 2 org tu mayb anak tante Rinie

Ni la Tante Rinie..
dia la yang cari mama guna fb....

Ni anak tante Rinie....
nma dia Aninda...
ngn dia la aku dok chat...



Harap mama sentiasa hapi kt sna.....

bila jadi cm nih.....aku slalu sgt tringat mama.....smlm aku smbng ngn mak lang.....bnyak bnda yang mak lang crita pasal mama dlu2...mak lang pesan kt kmi jgn lupakan mama sbb mama bnyk sgt tanggung derita....cuba tngok pic bwh ni....


ni gmbar mama ngan arwah tok....
tngok la muka tok mcm mna...
mcm org x ska kn???
tok ngn mama mmg x ngam...
tp mama walau pown dia taw tok x ska dia..
dia ttp sabar....
ttp jga abah ngn kmi adik- bradik...
bkn aku nk salahkn arwah tok
dia pown ada sbb npe dia x ska mama...
tp sikap saling memaafkn
sbb mama ngn abah
tok pown mcm x ska kmi adik-bradik...
dlu kmi sgt tkt ngn arwah tok...
kdg2 bila tngok tok ngn spupu yang len...
dorng rapat..
bole2 mlawak2...
pelok2...
aku x pernah rasa cm tuh...
tp aku phm...
tok marah kt abah ngn mama...
aku syukur sgt....
aku sempat jga tok masa arwah tngah sakit kt hospital...
aku ngn atin jga tok waktu mlm....
saat yang paling aku sedih ialah...
waktu subuh turn aku jga tok...
atin tido....
masa tu aku duduk tepi katil tok..
dan aku tertidor sambil tersengguk-sengguk....
tiba2 aku rasa ada tngn pegang aku...
rupanya tok terjaga...
arwah mmg slalu terjga masa dia sakit....
dan dia kuat meracau...
tok pegang kepala aku..
aku terjga la....
dia soh aku tido....dia mcm nk tepuk2 aku..
waktu tu la y aku rasa sgt dekat dgn dia....
x taw la waktu tu dia sedar ka x apa y dia buat..
tu x penting..y penting aku dpt jgk rasa kasih syg dia
tu sudah cukup tok aku....
(huaaaa!!!!!!!!!!air mata aku dah meleleh laju...)
dah la...abis pasal tok...kt bwh ni plak pic aku ngn aina...
my cousin...
dan aku sgt rindukn rmbut aku y dlu...
aku ngn aina


ni aku, boboy ngn lina...

ni masa kmi nk nek bus p mlaka....abg aku nk graduate...oleh krana family kmi ramai..x cukup nk p satu keta...so aku ngn lina nek bus..tp waktu tu boboy nk ikot aku....boboy mmg rapat ngn aku....cian kt dia...aku p mna pown dia nk ikot....dan dia sgt nakal..hehehe

ni plak pic iwan lpas dia jatoh moto...trok gak lutut dia....masa ni aku dok umah sewa...so ujung minggu bru blik umah....waktu ni kmi ngah bersiap..sbb abg firdaus nk bwk kmi p mkn kt lua....masa aku blik umah aku tngok iwan asyik baring ja atas sofa...mama kta dah 2 hari dia x mandi...dia x mo mandi sbb tkt air kna lutut dia...luka dia pown dia x balut..biaq ja mcm tuh....sedih aku tngok dia...aku p kt dia..aku pujuk dia mandi..mula2 dia x mao...then aku ckp..x pa la..akk ambk air..boh dlm besen pastu akk lap2 ja bdn wan....so x kn kna la lutut tuh...y penting kna bersihkn bdn...bru la segar sket....dia pown stuju...so aku ambk air...ambk kain tuala kecik..aku ambk sabun sket...kt sofa tu la aku basohkn bdn dia ngn kain....pastu sambil aku dok basohkn bdn dia..aku plan2 p kt luka dia..luka dia kotor...ye la x cuci kn...luka2 cm ni kna cuci hari2..tkt jangkit kuman or nanah...aku pown lap sket luka dia...dia terkejut la...dia kta jgn la kacau luka dia...pedih..aku pown ckp ok..tp bila dia dah ralik sket..aku lap lg luka tuh..kali ni aku cuci lma sket.....mula2 dia sakit tp lma2 dia mcm dah ok....bila dia rasa ok...aku ajak dia p mndi....aku ckp..jom la mandi..x pa..akk mandi kn....bila mndi lg segar...lg bersih...tkt ada nanah luka ang lau x cuci...mayb dia dah rasa skt td so dia dah brani skit..aku bwk dia p blik air...aku soh dia pakai kain plekat...then aku bukak bju ngn slua dia...nk malu wat pa..adik kita kn...tp dia la mcm segan..ye la dah besar...hehehe..aku bca Bismillah..mandi kn dia pelan2....lpas mandi aku pakaikn dia bju...siapkn dia...pas dia siap aku plak bersiap sbb kmi kn nk kua g mkn ramai2....p mkn pown dia dok tepi aku....




see???aku akn hapi bila adik2 aku hapi..sihat...dan kdg2 air mata aku akn meleh bila tngok adk2 aku dh besar....adik-bradik kmi byk sgt tanggung derita...bg aku y dah besar ni pown..akn rasa down bila sesuate perkara terjadi dlm family kmi...ni kn pulak adik2 aku y kecik....tp dong ttp bersyukur...x byk songeh....dorng phm mak ngn ayah dorng mcm mna.....dan aku sgt bangga ngn adik-bradik kmi....sbb stakat ni x da lg antara kmi y terlibat ngn gejala x sihat mcm dadah,rempit..kes2 bdk2 nakal...alhamdulillah....dan ada antara adik2 aku y berpelajaran..beragama....aku slalu ingat pesan mama..mcm mna poen ramai adik-bradik kita..jgn berpecah..sentiasa bersama....mama x nk kmi slalu bergadoh..insyaallah mama grah akn jga adik2 grah....
(air mata meleh lg laju)saat2 mcm ni aku sgt memerlukan bahu iqbal....mok............b sedih la....kt bwh ni plak pic fasha yang paling aku ska....waktu ni aku la y jga dia sbb aku x kerja..dah aku x msk poli lg....so kerja aku ialah menjaga adik2 drumah....aku sgt suka jga adik2...x penat la...tp aku slalu nk angin ja..hahaah...sorng bnyk karenah.....syok jga dorng....lg2 fasha....tngok dorng men masak2...mak2...tngok depa solat....y fasha tu bkn nk solat sgt..sja gedik nk pakai telekong gak...pastu bila org solat dia dok tngok ja....pastu suma pakai batal smbhyang sbb x thn tngok muka dia y lawak tuh..eeii....

come x dia???
heheh..


0 comments: